TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Wednesday, April 19, 2017

Port Memancing... Parit Falls



Saya ditanya di manakah port atau tempat memancing di Cameron Highlands.
Saya bingung untuk menjawabnya. 
Pertama saya bukan kaki pancing.
Kedua saya jarang nampak orang memancing.

Tapi dari kisah kawan-kawan yang kaki memancing ada beberapa port memancing yang boleh tahan.

1. Tasik Lubuk Tamang atau Empangan Abu Bakar, Habu terutamanya di sekitar kuala Sungai Khazanah ke empangan.
2. Empangan Susu atau dikenali sebagai Projek Hidro Ulu Jelai di Jalan Pos Betau - Ringlet. Lokasi baru ini sebab airnya baru ditakung tahun lepas.
3. Parit Falls di Taman Eko Rimba Parit Falls  di Tanah Rata.


Saya panjang sikit cerita bab parit fall ini sebab mudah sangat dikunjungi. Tapi bukan lubuk yang meriah untuk diduga cuma kalau nak lepas gian tu boleh lah. 

Jangan tak sangka pula, adakala tangkapannya diluar jangkaan zeperti rakan-rakan yang pernah berjaya menaikan ikan di sana.


Anda nak cuba ? Silakan.... 

Sent from my S7edge smartphone

3 comments:

Unknown said...

Group ngai cameron x da ke bos.

Unknown said...

Ada juga.haha jum mengai kt ch.

Unknown said...

Jom mngeratkan silatulrahim smbil lps gian

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock