TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Wednesday, July 27, 2016

Perkampungan Orang Asli Sungai Ruil berwajah baru

Kisah perkampungan Orang Asli Sungei Ruil pernah saya kongsikan dalam beberapa catatan terdahulu. 


Antara kisahnya adalah tragedi tanah runtuh yang menyebabkan 7 mangsa terkorban dan akhirnya dibangunkan semula untuk keselamatan dan keselesaan bagi penduduknya. 

Kini setelah hampir 3 tahun, kampung ini kembali diduduki sejak dua bulan lepas dan pastinya dengan wajah yang baru. 


Moden. Cantik. Serba lengkap malah melebihi mana-mana taman perumahan awam di Cameron Highlands. 

Kunjungan saya minggu lalu memang kagum dengan suasana dan kemudahan yang disediakan. 

Semuanya secara percuma!!! 

Cuma dari satu sudut, akan ada yanga mengatakan hilang keaslian ciri-ciri perkampungan orang asli di sini. 


Terpulang kepada anda. Jika saya pemilik rumah ini saya sudah pasti bersyukur dengan kurnian ini. Percuma. Lebih baik dan sangat selesa. 

Hanya 4 keping gambar ini saya kongsikan kerana suasana berkabus mulai bertukar hujan lebat. Insyallah di lain kali saya kongsikan lagi. 



Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock