TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, June 12, 2016

Bazaar Ramadhan do Brinchang

Satu lagi Bazaar Ramadhan dibawah kelolaan Majlis Daerah Cameron Highlands adalah di Brinchang. 

Lokasinya tepat di tengah Bandar Brinchang iaitu kawasan letak kereta awamnya.

Tinjauan saya ke sana kelmarin mendapati lebih 20 buah gerai dibuka.


Istimewa di sini selain lebih banyak kedai lauk pauk berbanding di Bazaar Ramadhan Tanah Rata iaitu menu istimewa iaitu ayam golek, murtabak kambing, otak-otak dan ayam percik. Saya sangat menyukai pulut panggangnya juga.


Cuma saya agak terperanjat dengan harga somtam yang dijual RM7 sebungkus. Juga popia basah dijual RM3 sebiji!

Selebihnya saya OK sahaja di sini dan rasanya lebih suka membeli di sini dengan lebih kecil saiz Bazaarnya namun agak sukar mendapatkan tempat meletak kereta.


Yang saya rindukan adalah pecal sayur Indonesia dan juga gerai selera Pahang yang tidak berniaga pada tahun ini.

Jadi bagi anda yang bercuti, Dan berada di Brinchang, singgah-singgahlah...



Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock