TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, April 25, 2016

Matahari Terbit di Sungei Palas...

Saje-saje nak kongsikan 5 keping gambar sunrise di Sungei Palas Tea Plantation.


Bukan apa sekadar nak berkongsi minat sahaja mana tahu ada yang terdetik nak ke sana untuk melihat dan merakamkan detik matahari terbit di sini yang unik sebab 'berlatardepankan' renek daun teh yang terhampang luas..

Semalam saya ke sana juga cuma lebih awal dari minggu sudah namun suasana matahari terbit tak sebegini walaupun lebih awal sampai.


Kalau ikut aplikasi Sunrise dalam telepon pintar rakan saya yang menggunakan android berbanding saya yang menggunakan blackberry, waktu matahari terbit semalam adalah sekitar 6.25 pagi.

Saya sampai 6.50 pagi dan gambar yang saya kongsikan ini diambil sekitar 7.33 pagi dua minggu yang sudah.


Jadi amat berbaloi untuk anda memuatnaikan aplikasi android tersebut. Saya lupa pulak nak bertanya aplikasi apa yang dipakai oleh rakan saya itu.

Yang datang dari jauh, saya syorkan anda bersedia dengan sehala maklumat yang ada membantu. Saya tak apa, minggu depan boleh layan lagi..


Gambar-gambar ni saya tak edit berisa sekadar crop dan auto level sahaja serta kalau perlu gelapkan sikit curvenya.

Google untuk carian gambar matahari terbit di lokasi ini oleh pengunjung yang lain . Anda akan terlebih rasa teruja dari hasil mereka.


Jangan kecam saya ya. Semuanya hasil amatur belaka... 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock