TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, September 21, 2015

Buah Pisang Kaki di Cameron Highlands

Buah pisang kaki memang agak kurang dikenali dikalangan kita.

Dah namanya pisang, mungkin anda menyangka ianya sejenis pisang atau seakan-akan seperti pisang. 


Namun kenyataannya agak jauh lari dari apa yang anda bayangkan. 

Buahnya tidak seperti buah pisang dan pokoknya adalah jauh berbeza dari pokok pisang biasa.


Di Cameron Highlands saya mendapati ada dijual buah pisang kaki sejak dua menjak ini. 



Dan saya akui, ianya musim berbuah bagi buah pisang kaki. Pokok di kawasan rumah saya sedang berbuah dan pokok di dalam kawasan tempat kerja saya juga sedang berbuah. 


Namun amat payah untuk saya temui yang manis jika merasai buah pisang kaki.


Katanya perlu diperam dahulu di dalam beras untuk beberapa hari sehingga berwarna benar-benar oren. 


Jadi terpulang kepada anda untuk membelinya atau tidak. 


Setidak-tidaknya anda boleh mencuba‎ kerana ianya produk tanaman di Cameron Highlands. 

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock