TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, September 19, 2015

Avocado di Cameron Highlands


Saya melihat sejak dua minggu ini buah Avocado dijual di Cameron Highlands. 

Adakah ia produk ‎Cameron Highlands? 

Saya tidak pasti.

Namun saya pernah melihat beberapa pokok Avocado yang telah lama ditanam di sekitar Cameron Highlands dan ada masa nya ianya berbuah.  

Dan setiap kali berbuah, ianya sangat banyak. Gerai sungguh untuk memetik buah Avocado tersebut tapi milik orang.

Saya ke Kg Taman Sedia namun pokok Avocado yang sering saya lihat belum berbuah.

Jadi berbalik kepada persoalan saya adakah buah tersebut memang dari hasil tanaman di Cameron Highlands tidak mampu saya jawab.

Namun melihat kepada saiz buah yang pelbagai dijual, ianya seperti memang dipetik dari pokok di sini kerana biasanya yang diimport bersaiz seragam.

Jadi terpulang kepada anda untuk membelinya.

Pemerhatian saya ianya dijual sekitar RM8-12 sekilogram.


Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock