TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, August 27, 2015

Merdeka!!! Pertempuran di Gubir

Kisaha pertempuran di Gubir, Perak ini antara kisah yang ada saya dengar dan baca semasa persekolahan cuma olahan kisahnya tidaklah sehebat dengan kisah di Bukit Kepong dan yang lain.


Namun kisah pertempuran ini memang sengit dan mangsanya masih terkesan sehingga kini. Saya pernah membaca kisah pertempuran di  Gubir ini dari kaca mata pasukan sokongan iaitu salah seorang Pilot Helikopter Nuri yang menghadapi kesukaran memasuki kawasan landing zone untuk memberikan bantuan malah ada helikopter nuri yang terhempas kalau tak silap saya ketika cuba mendarat kerana di tembak musuh. 

Kisah dibawah ini adalah kisah mereka yanag bertempur dengan pengganas di Gubir itu sendiri.  

Jom baca dan kredit untuk FB Vat 69.. saya sekadar membuat catatan untuk simpanan di arkib catatan saya sahaja untuk rujukan sendiri di masa hadapan. 









Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock