TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, May 26, 2015

Koleksi Burung @ Cameron Highlands

Sejak dua hari lepas terlintas di hati nak tangkap gambar burung yang terdapat di Cameron Highlands.

Bukan apa, cuma tertarik dengan kicauan burung-burung di depan rumah yang agak galak berkicauan sesama mereka sejak minggu sudah.


Kalau sebelum ini, saya tak perasan pun bunyi kicauan ini. Mungkin sekarang musim burung yang sedang berpindah singgah di Cameron Highlands. 

Namun ibarat laut dalam nak diduga, saya mencuba menangkap gambar burung-burng tersebut dengan kelengkapan kamera amatur yang terhad. 


Bila membuat rujukan laman web mengenai jurugambar burung, ternyata ibarat langit dan bumi jaraknya. 

Pengalaman dan pengetahuan mereka mengenai alam fotografi burung nyata begitu tinggi. 

Malah emlihat kepada peralatan kamera mereka nyata terlalu mahal dan sangat istimewa jika anda ingin menjadi sebahagian dari penggemar gambar burung.



Jadi saya malu pula nak berkongsikan gambar burung yang saya tangkap Ahad yang lalu. 

Namun sekadar niat berkongsi, saya masukan juga koleksi gambar burung pra-amatur saya ini. 

Harap-harap jangan kritik sangat.... rupanya seronok juga mencari burung-burung untuk bergambar.  



 




 


Saya sendiri tak tahu nama burung di atas ini. Walaupun hanya dua jenis sahaja saya mengambil masa setengah hari untuk mengikuti dan menunggu burung-burung ini manakala beberapa jenis burung lagi lari setting dan tak menjadi. 

Suatu permulaan ...


No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock