TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Friday, January 16, 2015

Projek Prima terkini @ Tanah Rata


‎Petang petang begini sempat saya menjengah tapak pembinaan Projek Prima di Jalan Tengkolok.

Catatan mengenainya  pernah saya kongsikan dalam catatan terdahulu. 

Kerja-kerja pembinaan sedang rancak dijalankan dari pemerhatian singkat sebentar tadi.

Tawaran kepada pembeli untuk unit berharga RM120,000 telah lama dibuka manakala unit berharga RM 200,000 juga telah ditawarkan. 

‎Yang saya dengar, unit berharga RM 200,000 agak sukar mencapai jualan penuh kerana kekangan 10 peratus deposit yang perlu diberikan atau lebih senang RM 20,000

Saya tak pasti status jualan tersebut. Anda jangan tanya saya untuk maklumat lanjut tetapi tanyalah pemaju berkenaan.


Untuk unit apartment yang lebih mahal atau penthouse tidak saya ketahui status jualan. 

Cuma bila saya melihat harga rumah projek prima di sekitar Kuantan yang menawarkan harga seen it teres sekitar RM 120,000 berbanding dengan harga Prima jenis rumah pangsa di Cameron Highlands memang sedikit terasa kejanggalan dari segi harga tawaran.

Lebih mahal dari kawasan lain jika dibandingkan jenis kediaman yang ditawarkan iaitu jenis pangsa vs teres.

Saya tiada jawapan.. anda?

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock