TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, September 25, 2014

Pulau Kapas ...sayonara buat seketika..

Kunjungan kami ke Pulau Kapas ini sangat singkat iaitu dua hari satu malam.



Kami membelanjakan sekitar RM 80 untuk Chalet di Makcik Gemuk Chalet untuk bilik tanpa kipas, Makan malam RM 52 satu keluarga, Sarapan Pagi RM 32 sekeluarga, sewa peralatan snorkeling RM 20 untuk dua unit dan tiket pergi balik bot laju RM 80 untuk dua orang dan percuma untuk anak-anak saya. 

Jumlah RM 264 atau RM 66 seorang. 



Dengan jumlah sebegini yang dibelanjakan untuk mendapatkan kepuasan sebegini memang sangat berbaloi. 


Cuma untuk kita mengisi masa dan aktiviti yang bersesuaian di sini akan lebih memberi makna dan meninggalkan kenangan yang tak dapat dilupakan.

Tetapi pengalaman pertama ini cukup berbaloi dan menambat hati kami untuk kembali bercuti di pulau kerana melibatkan aktiviti yang boleh dilakukan bersama.



Secara ringkas, saya mengesyorkan kepada anda untuk datang bersantai di Pulau Kapas ini kerana selain menginap di Pulau  anda boleh berkunjung secara harian sahaja dengan menaiki bot atau feri selama 15 minit sahaja.



Dan jika anda memilih untuk menginap, saya berpendapat Kapas Island Resort  adalah pilihan yang wajar anda pertimbangkan untuk lebih keselesaan.


Kami kembali ke daratan dan segera bergerak ke arah Kelulut untuk membeli satar dan keropok ikan untuk dibawa pulang dan langsung pula balik ke Cameron Highlands.

Satarnya memang berbeza dari apa yang selalu di makan. Tidak keras dan sedikit pedas.

Insyallah saya akan kongsikan gambar batu karang yang sempat saya rakamkan ketika aktivti bersnorkling.

Keseronokan berada dan melakukan beberapa aktiviti di Pulau Kapas ini kemudianya menjadi persepsi yang berbeza kepada anak-anak saya yang mengajak untuk ke pulau ini semula namun saya mempunyai perancangan yang berbeza untuk mereka....


Nantikan ... sebelum itu saya kongsikan sedikit lagi gambar yang sempat saya rakamkan di sekitar Pulau Kapas ini... semoga membuka hati anda untuk ke sini... 
















Jumpa di koleksi batu karang Pulau Kapas.... 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock