TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Friday, October 4, 2013

Cameron Highlands: Masjid Abu Bakar , CH

Catatan saya terdahulu mengenai Masjid Abu Bakar di Cameron Highlands memaparkan koleksi gambar pada tahun 2012 tetapi untuk kali ini, saya mendapat beberapa keping gambar di zaman pembukaan tanahnya serta tahun awal ianya siap iaitu sekitar 1961 atau 1962. 


Jika anda ingin membaca koleksi catatan tersebut, anda boleh mengikutinya di sini . KLIK

Koleksi gambar-gambar ini diperolehi dari koleksi Masjid Abu Bakar ini sendiri yang saya rakamkan dengan blackberry saya. 

Kualiti gambar tidaklah begitu baik namun cukuplah untuk dikongsikan di sini. 



Rasanya majlis pecah tanah di atas oleh DYMM Tuanku Sultan Abu Bakar (betulkan saya kalau tersilap)




Bangunan asal dari bahagian depan. 
Menara masjid kini masih tetap berdiri cuma dibahagian depan sudah ditambah dengan ruangan sembahyang tambahan. 







Bahagian depan masjid kini telah dipanjangkan ke hadapan untuk ruang solat utama tambahan demi menampung jumlah kariah.  



Koleksi gambar sepenuhnya di laman FB mrkumai... klik 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock