TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, July 8, 2013

Tips Melancong ke Cameron Highlands: Cuit-cuit ... apartment oh apartment 2

Kisah benar ini diceritakan oleh Mat Zin yang bukan nama sebenarnya. 


Kisahnya diceritakan sekitar sebulan yang lepas. 

"Aku bengang betul.. Tak pasal-pasal aku lesap RM 250 semalam... "

Apahal ni ? Apasal ko kalah judi ke?

"Sorry la kawan. Ini pasal kawan tolong kawan la. Kawan aku mintak aku carikan apartment dua malam tu minggu lepas. Aku punyerlah pujuk Amir bagi apartment dia kat aku . Diskaun lagi tu... Aku siap bayar RM 500 lagi duit poket aku untuk kawan aku tu..."

"Abis tu apa masalahnya?" tanya kawan yang lain. 

"Kelmarin kawan aku SMS, dia kata tak jadi datang. Nak kena attend birthday party kawan sekolah anak dia." sambil menunjuk-nunjuk teleponnya. 

"Masa nak apartment tu telepon siang malam. Beria-ria confirmed. Aku pun percaya siap bayar kat Amir. Tup tup bila nak batal, main sms aje ..

"Sorry Mat Zin..aku tak jadi naik, birthday party kawan anak aku'. Next time aku plan balik...". Dia SMS ajeee... SMS ..."!!!!!!!!!!!!!!  

"Duit aku dah bayar!!!!." macam nak menjerit pula keluhnya .

"Tak kan aku nak mintak balik kat Amir..mampus dia tak percaya.. dah la dia tolak booking orang lain untuk aku. Last last aku tidor sendiri kat sana. Malam tadi nasib baik ada orang nak cari bilik boleh jugak tolak... tapi aku hangus RM 250 jugakkkkk...." Katanya lagi... 

Aduhai...... kawan nak tolong kawan .... punya pasal.. masa nak telepon pagi petang, bila batal, sms aje.......................... sampai sudah tak telepon... 

So ape cerita ni.. yang tersirat agak-agaknya apa ya.... anda jangan macam tu ... sms aje.. 

Nasib baik saya kalau orang mintak tolong booking apartment saya akan balas dengan nombor telepon kawan-kawan yang ada apartment. 

Anda uruskan sendiri. 

Anda Telepon sendiri, berunding sendiri dan bayar deposit sendiri.... tak kuasa saya nak layan.... terkena jugak dulu.. nasib baik kawan tu dapat cari ganti pelanggan apartment dia. 

1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock