TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, January 21, 2013

Tips Melawat Cameron Highlands: Doktor Ayob Resources

Memulakan semula catatan mengenai Cameron Highlands kali ini tepaksa saya melakukan bypass ataupun sedikit pintasan di mana artikel yang saya kongsikan nanti saya petik sepenuhnya dari laman blog pengusaha yang berkaitan dengan Cameron Highlands seperti holiday percutian ataupun perniagaan.

Terpaksa meminjam gambar-gambar mereka sehingga masalah kapasiti blog saya selesai. Namun di atas prinsip saya pernah mengungjungi sendiri ke lokasi mereka ini . 

Untuk catatan ini saya menjengah ke DOKTOR AYOB RESOURCES. Doktor Ayob ini sememangnya satu-satunya klinik persendirian melayu di sini . Klinik terletak di Tanah Rata bersebelahan dengan Bank Simpanan Nasional. Beliau mudah untuk didekati dan amat terkenal di sini. Malah ada yang bukan melayu kata, kalau dia bertanding, gerenti menang... 

Apapun bukan hanya klinik sahaja yang diusahakan oleh beliau. Beliau juga mempunyai beberapa unit apartment percutian dan homestay yang boleh ditawarkan kepada anda.

Kesemua unit yang ditawarkan khusus untuk MUSLIM sahaja. 

Homestay:

Tentunya di Kg  Taman Sedia. Saya amat mencadangkan anda mencuba banglo ini jika anda datang berkeluarga besar dan inginkan suasana yang tersendiri. Kemudahan yang lengkaop termasuklah laman yang luas dan pondok BBQ . Menyediakan surau kecil untuk berjemaah dan boleh menjadi tempat tidur bagi budak-budak bujang. 

Lokasinya di Taman Sedia yang terkenal dengan produk Strawberry. 



Royal Lily Apartment: 
The unique yellow and green entranceApartmentSejujurnya saya tidak pernah sampai ke unit beliau tetapi saya percaya dengan kemudahan yang ditawarkan amat berbaloi. 

Jika berkeluarga besar dan inginkan unit bersebelahan, di sini anda boleh mendapatkannya. 

Harga ditawarkan sekitar RM 250-300 semalam. 

Setiap unit dihias dengan berbeza konsep seperti rumah kuning yang lebih kemelayuan . Saya sukakan hiasan pembahagi ruang dapurnya. 


Rumah Teres di Taman Royal Lily:
Rumah teres dua tingkat dengan kemudahan 4 bilik dan ruang tamu serta dapur yang amat selesa.

Amat sesuai dengan kunjungan bekeluarga dengan kemudahan memasak dan boleh bersantai.

No 8 Double Storey House

Sebaiknya anda membuka laman web Dr. Ayob ini.. KLIK SINI

Pasti berbaloi..

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock