TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Wednesday, December 19, 2012

Tips Melawat Cameronm Highlands: Bee Farm @ Tringkap

Sama lokasi di Tringkap adalah wujudnya Bee Farm atau Ladang Ternakan Lebah di sini.
 
 
Lebih menariknya diwujudkan juga sebuah muzium ringkas mengenai Lebah dan saya amat tertarik dengan bahan persembahannya mengenai lebah.
 
 
Bahannya ringkas tetapi menarik untuk anda lihat sendiri. Pertamanya masuk adalah percuma. Keduanya sejarah jenis lebah ini dan ketiganya adalah jenis-jenis lebah.
 
 
 
 
 
 
Menariknya selepas itu adalah produk madu lebah yang boleh anda beli dan bawa pulang.
 
 
Kalau ikut pengetahuan saya, syarikat utamanya adalah di Bukit Katil di Melaka dan dekat dengan rumah mertua saya. Mereka membuka cawangan di sini dan dari perbualan saya dengan si gadis penjual, semua produk di kilangkan di Melaka.
 

2 comments:

PokDek said...

Salam mrkumai. thx n bagus blog anda ini. sy nak ke cameron cuti thn baru cina 3d2n seramai 2 famili (4a5c). sy x pernah pergi kesana.
dlm waktu terhad 3d2n itu apakah cdgan mrkumai tpt2(ladang yg plg best/sesuai) yg patut kami lawati. planing sy pg 1 tempat, ptg 1 tpt n mlm 1 tpt lepak2 tgk pemandangan/cahaya.
antara tpt wajib ialah ldg strawberi, teh, madu, bunga n sayuran n pasar mlm brincang.

Mrkumai @ Jack said...

Terima kasih kerana sudi singgah..

untuk perjalanan ringkas, saya pernah mencadangkan aturan perjalanan yang mungkin boleh dirancang. Namun mengikut pandangan saya semata

Yang wajib, kebun strawberry, ladang teh samada Bharat atupun Boh, Kea Farm, Pasar Malam...

selebihnya saya ingin berkongsikan semula catatan ini ..

http://mrkumai.blogspot.com/2011/11/tips-melawat-cameron-highlands-3-hari-2.html ..

sekadar pandangan semata... harap membantu..

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock