TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, February 25, 2012

JATI MALAYSIA...


Aku bernama Mohd Hairulhisam Ramli, berbangsa Melayu , beragama Islam dan aku tetap dari dulu, kini dan selamanya sebagai MELAYU . MUSLIM . MALAYSIA atau aku gelarkan 3M sebagai singkatan untuk ayat seterusnya nanti. 


Adakah perkataan dan perakuan ini akan diangap RASIS? Atau akan dipandang SINIS? 

Aku tahu ada diantara MELAYU mula tidak mahu mengaku MELAYU ataupun apalah ada pada MELAYU kerana fahaman politik masing-masing atau mahu hanya dikenali sebagai MUSLIM!

Aku seawal lagi mengakui aku MELAYU. MUSLIM. MALAYSIA. Aku bangga kepada ketiga-tiganya tanpa rasa prejudis ataupun sangsi ataupun terpaksa.

Samada ada kawan aku mengelarkan dirinya sebagai 3M UMNO, 3MPAS terpulang. Yang penting didalam diri itu...


Kerana aku 3M, aku suka dan telah meyertai JATI. nak tahu apa JATI, anda klik DI SINI  walaupun sekadar bagi Kategori kedua Ahli Biasa. (Tapi belum bayar RM 10 lagi..kih kih ) 



Bagaimana hendak menjadi ahli? Senang sahaja dengan satu klik , anda perlu mengisi borang dan membuat pembayaran.  Klik dibawah ini:


logo

Aku rasis ke? Membela sebangsa dan seagama dianggap rasis? Meperakui jati diri diri sendiri dan bangsa diangap RASIS... kalau sekadar itu hujah kita, diluar sana 90% rasis kerana semua mengakui bangsa masing-masing !

Sudahlah .. kalau anda mengatakan rasis hanya kerana ketakutan dan kefanikan politik semata-mata. 

Aku 3M yang biasa biasa tetapi akan tetap mempertahankan nilai dan intipati 3M... takkan salah kut .... tak payah nak bertopengkan politik sana dan sini boleh kan ... 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock