TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, November 29, 2011

Siapa pencetus MEI 13, 1969.. MAAF INTRO AKU KASAR!!!!

Aku seorang MELAYU.. aku bangga aku MELAYU .. aku sayang MELAYU .. aku warisan MELAYU  dan aku tetap akan menjadi dan mempertahankan MELAYU ...


Kenapa menggeleng wahai kawan bangsa lain... aku rasis ka ? Aku memercikan kebencian ke ? Aku menghalang hak asasi anda ke? Ehh ehh .. yang kawan Melayu ku itu pulak kenapa menunduk ke bawah . ehh sikit lagi nak ke lantai tu ... kenapa .. ooo Malu.. oooo segan .... ooo kesal menjadi melayu ... ehh heh h yang di sebelah sana tu kenapa menepuk dada ? apa... aku tak bangga jadi Melayu ? kenapa tu ? aaa ooo aku Islam sahaja.. Melayu tak perlu .... mmmmmm


Aku nak mengaku .. AKU BANGGA MENJADI MELAYU DAN AKU BERSUKUR AKU BERAGAMA ISLAM!!!!!


Aku tak peduli apa anda rasa.. apa anda fikir dan apa anda nak katakan.. aku TETAP MELAYU dan BERAGAMA ISLAM...


Dan menjadi tugasku untuk mengingatkan sendiri diri aku dan bangsa ku ... Kalau anda anda nak menyalak aku adalah RASIS.. aku bangga menjadi rasis dari bangsaku sendiri malu nak mengaku bangsanya sendiri .. 


AKu nak kongsi petikan ini.. aku tak Suka Lim Kit Siang dari awal aku kenal apa itu POLITIK .!!!!


Anda nak bantah .. atau sahabat melayu ku nak membetulkan kefahaman ku kononnya aku diberikan sumber yang salah, maka aku menjadi keliru . MAAF!!! TAK PERLU ...


Aku tak ingginkan apa juga kedudukan !!!! Kuasa ataupun falsafah banggang anda ..  AKU TETAP TAK SUKA DAN BENCI SI LKS dan aku auki secara jelas.. tak payah nak berselindung.. berpura-pura dan berniat lain...


Aku tak sanggup nak menjilat atau mencacai apa juga cerita adu domba untuk berkuasa atau melihat si pendukung ku mencapai matlamatnya.... 


Tak puas hati .. pegi mampus!!!! kasarkan .. tahu pula nak kena lembut2.. mengata kat orang HALAL pulak ... kena diri sendiri dah macam babi kepanasa.. ooo ya .. MAT SABU tu aku tetap panggil dia BABI... ada masalah????  


PENGUNGKAIAN, proklamasi-proklamasi Darurat oleh YAB PM, Datuk Sri Najib di Dewan Rakyat baru-baru ini digunakan sepenuhnya oleh Zulkifli Nordin MP Kulim Bandar Baharu untuk menelanjangi semaunya Lim Kit Siang dan DAP, parti yang didakwa oleh YB itu sebagai pencetus kepada peristiwa berdarah 13 Mei hingga merenggang dan memecahbelahkan orang-orang Melayu dan Cina di Negara ini.

Zulkifli Nordin yang diberikan laluan oleh Ibrahim Ali sewaktu MP Pasir Pas sedang membahaskan usul mengambil peluang secukupnya membelasah Lim Kit Siang dan DAP walaupun perbahasannya cuba disekat oleh Speaker Dewan Rakyat ketika itu dan semua MP DAP termasuklah rakan mereka daripada PAS dan PKR berdiam diri bila Zulkifli Nordin menyerang bertubi-tubi.

Tidak ada seorang pun wakil pembangkang bangun menyanggah hujah-hujah yang dilemparkan oleh MP Kulim itu dan seolah-olah mengakui segala kebenarannya.

Kepada yang buta sejarah, pendedahan dalam Dewan Rakyat yang dilakukan oleh Zulkifli Nordin itu harus membuka mata mereka tentang niat jahat DAP yang mahu menguasai negara ini dengan memperalatkan PAS dan PKR.

Malah orang Melayu terutamanya harus menyedari dengan segera taktik licik dan jahat DAP ini untuk menguasai Malaysia ini berpaksikan slogan mereka Malaysia Malaysian dengan tidak membenarkan mereka terus dijadikan alat untuk dipecahkan kesatuan Melayu yang telah diikat kukuh sekian lama..

Melayu yang lupa sejarah terus sanggup membiarkan diri mereka dijadikan perkakas oleh DAP.Melayu yang hilang jati dirinya sudah mula rela menjadi barua DAP untuk menyerang sesama Melayu.

Melayu yang semakin lupa Allah itu Tuhannya sudah mula bersedia untuk menerima agama-agama baru yang DAP sedang suntik ke dalam masyarakat hari ini.

Andainya pendedahan yang dilakukan oleh Zulkifli Nordin ini gagal diambil sebagai iktibar untuk mengelak penjajahn baru dalam Negara kita maka benarlah seperti yang sedang diperkatakan ini, melayu akan diberi tanggungjawab sebagai Perdana Menteri sedangkan tangan-tangan DAP akan menggerakkannya, melayu hanya patung seperti yang sedang berlaku di Selangor dan pernah berlaku selama 11 bulan di Perak.

Di bawah ini saya perturunkan inti perbahasan Zulkfli Nordin di Dewan Rakyat baru-baru ini…:-

"Mohon mencelah Tuan Yang di-Pertua. Yang Berhormat Pasir Mas sedar atau tidak, apabila kita dengar tadi Yang Berhormat Ipoh Timur bercakap seolah-olah beliau lupa apa yang beliau dan parti beliau lakukan yang menyebabkan Ordinan Darurat 1969, peristiwa 13 Mei berlaku. 

Lim Kit Siang Dalang Peristiwa Berdarah!

Saya mahu baca semula Yang Berhormat sebab ada di kalangan kita di sini lupa atau buat-buat lupa setelah bersekongkol sekati ldengan DAP parti racist dan cauvinis ini, dia lupa apa yang berlaku.

Saya mahu baca semula daripada Laporan MAGERAN, laporan rasmi yang dibentangkan menceritakan tentang peristiwa13 Mei membawa kepada perisytiharan darurat tersebut adalah kerana kebebasan bersuara yang sudah di luar kawalan.

Tindakan racist yang melampau dan ini antara tindakan yang didalangi olehYang Berhormat Ipoh Timur dan parti beliau pada masa itu.

Saya mahu baca, biar rakyat dengar semula apa yang mereka kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah ‘Malai si’. ‘Malai si’ini maknanya “Mati Melayu”. 

Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakanyang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” .

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakanperarakanyang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu” 

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang cina punya”.

Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.” 

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat [LKS] Ipoh Timur..;
“Melayu keluar...! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa...”. 

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu... “... semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”

Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau....!”

Pada 12 Mei Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu...” 

Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”

Saya mohon bertanya Yang Berhormat setuju atau tidak dengan cadangan saya supaya Yang Berhormat Ipoh Timur [LKS] dan parti dia berani melakukan transformasi demokrasi yang matang ini. 

Saya cabar Yang Berhormat IpohTimur antara dalang pencetus 13 Mei supaya walk the talk menjadi anak jantan pertama minta maaf kepada rakyat Malaysia atas politik racist dan politik sempit yang dimainkan pada 1969.’ Ini adalah sebahagian yang saya sedut ucapan beliau di Dewan Rakyat.

Sekarang ini terpulang kepada kita...! Adakah kita bersedia untuk menjadi baru-barua Cina-Cina DAP yang sedang mahu menjadikan Malaysia ini seperti Singapura?

Bacalah bahasa yang mereka gunakan kepada orang-orang Melayu satu ketika dulu....! Adakah kita sanggup telan dan lupakan segala apa yang Cina DAP lakukan terhadap kita..? Terpulang kepada kita..



3 comments:

Anonymous said...

Aku Melayu tapi aku teramat BENCI MELAYU UMNO.Nak marah!!.. itu hak aku. MELAYU UMNO keparat.. maaf kalau terasa.. 54 tahun MELAYU UMNO memerentah.. berpuluh-puluh ribu hektar tanah rizab MELAYU tergadai.. Aku tidak marah LKS yg hanya melaung MATI MELAYU kerana itu hanya laungan.. dengan laungannya tidak menghilangkan tanah rizab melayu.. Tapi BABI BANGSAT maaf kerana terlalu marah dengan MELAYU UMNO, mereka menggadai TANAH RIZAB melayu kepada bangsa asing.. Bila MELAYU nak maju ???? dah 54 tahun.. LIMA PULUH EMPAT TAHUN.. cukup lama masa nii.. Korea, Jepun, Singapura hanya mengambil masa 30 tahun untuk menjadi maju... PM melayu.. TPM melayu.. MENTERI ramai melayu.. KSU melayu.. MB melayu.. DO melayu.. kenapa MELAYU tidak maju??? No 1,2,3,4,5,6 terkaya di Malaysia bukan MELAYU.. Apa MELAYU UMNO Bangsat telah lakukan.. kenapa monopoli Astro di beri pd bukan MELAYU.. ada kah LKS yg buat semua ni.. biarlah dia nk melaung kerana laungannya tak mengubah apa2.. Yang mengubah nasib MELAYU adalah tindakan..MELAYU UMNO bangsat ini lah yg MELAKUKAN TINDAKAN keatas apa yg ada di negara ini. MELAYU UMNO Bangsat ini lah yg mengendali SISTEM PEMERENTAHAN negara. Biarlah LKS melaung melayu mati kerana laungannya tak mengubah SISTEM PEMERENTAHAN yg dikendalikan oleh MELAYU BANGSAT ini. Dadah, buang anak, melayu merempat,anak melayu berhutang PTPTN, tanah melayu tergadai.. semua ini bukan angkara LKS. Cerita Zul adalah tahun 1965, zaman Zul Nordin masih bermain tahi.. Saidina Omar pun jahil sebelum mengenali Islam, malah menanam anak perempuannya hidup2.Adakah semua umat Islam sekarang ini masih menceritakan kesah Saidina Omar di masa silam? Biarlah kita jahat dimasa dahulu dari kita menjadi jahat selepas baik... MELAYU UMNO Bangsat.. jangan marah kerana kekerasan ini adalah disebabkan berjuta tanah rizab melayu tergadai dalam SISTEM PEMERENTAHAN yg di kendalikan oleh orang yg tidak melaung tetapi melakukan tindakan.

Anonymous said...

Sememangnya tragedi 13Mei tak boleh dilupakan. Aku x merasainya, tp arwah ayah aku bersama mak aku & abang, kakak aku merasainya waktu tu. Mujur ayah aku bertugas dalam unit Polis Hutan dan keluarga selamat dalam perlindungan.

Kalau pun kita tak suka kerajaan, jgn kita trlalu taksub menyalahkan 100% kelemahan melayu pada kerajaan. Aku bukan pro-umno, tp aku bersyukur dan berterima kasih (credit where credit is due) sebab Malaysia ni masih byk peluang untuk orang Melayu berjaya. Jgn nafikan bahawa byk org Melayu mundur sebab KEMALASAN org Melayu sendiri!

Kalaupun nak berubah, LKS dan partinya bukan jawapan. Ianya seperti nak lari dari penjajah Inggeris kita sokong komunis pulak.

cd said...

Saya setuju dgn anda En Mrkumai. Rata-rata generasi hari ini sudah melupakan sejarah. Secara halus org Melayu sudah disuntik dgn segala macam racun kebenciaan terhadap UMNO...parti yg didokong oleh org tua kita dahulu ketika mahu membina negara ini. Semua kesalahan dan kekotoran hari ini seolah-olah berpunca drp UMNO semata-mata sehinggakan anak muda hari ini terlupa siapakah DAP pada tahun 1969 dahulu. Dan hari ini dgn bantuan 'percuma' org Melayu dlm PAS dan PKR, mereka sudah tentu sangat gembira kerana akhirnya org Melayu juga yg akan 'menghapuskan' bangsanya sendiri. Lihat saja contoh himpunan bersih, demo di depan UPSI, demo di depan kereta Raja Nazrin di Kuala Kangsar dan segala mcm acara yg sewaktu dgnnya...dimana mereka dan dimana bangsa kita yg menjadi majoriti serta berdiri di barisan hadapan berhadapan tindakan pihak berkuasa. Sudahlah org Melayu (majoriti) sejak dari zaman perang dunia ke dua, masuk ke zaman darurat dan konfrantasi memikul senjata mempertahankan tanahair ini demi kesejahteraan kita hari ini termasuk mereka sehingga menjadi kaya raya...dan hari ini kita dipergunakan utk menghancurkan bangsa sendiri...bangkitlah wahai bangsa ku!

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock