TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Friday, September 9, 2011

Mat Sabu.. rakaman... satu kebenaran atau fitnah ?

Anda masih ingat peristiwa ini?
Pada hari kejadian pada 31 Januari 1995, Mat Sabu menginap di Hotel Perdana Kota Bharu di bilik no 121. Mat Sabu dikatakan tertinggal 'ubat' di rumah rakan Mat Sabu. Kemudian isteri rakan Mat Sabu iaitu Norma telah pergi ke hotel tersebut utk menyerahkan ubat tersebut tetapi timbul persoalan kenapa perlu masuk berseorang ke dalam bilik Mat Sabu semata-mata untuk menyerahkan ubat tersebut? 
Setelah Norma pergi bilik Mat Sabu, Norma mengambil masa 3 jam utk menyerahkan ubat tersebut. Berkemungkinan dalam masa 3 jam ni lah pihak hotel membuat panggilan kepada Pejabat Agama Kelantan & Media.. kemudian, pihak Jabatan Agama mengetuk pintu bilik no 121S
selama 20 minit baharulah pintu bilik tersebut dibuka oleh Mat Sabu..kenapa lama sgt sampai 20 minit?? Kemudian kes ini dibawa ke mahkamah dan telah diputuskan bahawa Mat Sabu tak bersalah atas alasan pihak pendakwaraya tersilap mencatat no bilik... Sumber  Facebook Mat Sabu & Norma (betulka fakta ini? gunakan dulu ya, kalau ada kesalahan fakta, tolong betulkan)
Malam ini seperti dijanjikan oleh blogger Tinggalkan Satu Peluru menyiarkan rakaman sepanjang 23 minit 21 saat antara sedutan ceramah, narator dan juga sedutan rakaman perbualan antara Mat Sabu dan Normah Halim. Ingatkah anda peristiwa mereka di tangkap khalwat di sebuah hotel di Kelantan. 

Aku masa tu masih belajar di sebuah 'Institut Teknologi Mara' dan mendapat rakaman kaset atau lebih tepat meminjam rakaman ceramah Mat Sabu dalam road shownya dalam kes ini menafikan kes ini. Malah kalau sedikit terlupa ada dinyatakan analogi khalwat melibatkan pemandu dan Wan Azizah yang juga isteri kepada musuhnya ketika senario politik ketika itu mereka adalah lawan dan musuh ( Anwar Ibrahim masih Timbalan Perdana Menteri)- Tapi aku lupa apa yang diperincikan oleh Mat Sabu kecuali ayat dia memberi amaran jenakannya, jangan sesiapa mengusik Siti Nurhaliza , "....kalau Siti Nurhaliza, akan ku amuk satu Malaya".  

Hari ini, aku tidak pasti kenapa video klip ini didedahkan. Adakah sebagai balasan kepada kelancangan Mat Sabu baru-baru ini? Atau sebagai bahan ugutan? Bagaimana pula rakaman ini dibuat atau diperolehi pastinya akan dipertikaikan kelak. Sungguh tidak mempunyai etika dan tidak bermoral bagi mereka yang melakukan ini. 

Malam ini, video klip ini disiarkan dan aku buat permulaan ini sekadar mendengar dan berdiam diri semata. Di mana kebenaran? Keadilan ? Keaslian? Aku tak kan sentuh. Terpulang kepada anda menilai dan mengkaji kebenarannya memandangkan rakaman ini dibuat seperti rakaman Anwar Ibrahim dan Gadis China. Besi , tidak bernyawa statusnya. 


Terpulang ... aku nak tengok dan dengar sahaja dulu..

Cuma.. dalam catatan aku terdahulu mengenai Bukit Kepong, aku mengelarkan Mat Sabu sebagai Babi Politik Melayu sebagai gambaran kehinaan dan kejijikan aku terhadapnya dan ramai jugak yang marah kepada aku kerana tidak bermoral dan cukup tidak beradap dan mengambil kesempatan catatan ini, aku mengambil peluang untuk menyatakan bahawa dia masih seekor BABI POLITIK MELAYU pada diri  aku... tak puas hati ? Lantaklah.. 

Penjelasan : mrkumai.blogspot.com bukannya blogger untuk isu politik tetapi menyatakan sesuatu dari pendirian diri sendiri.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock