TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, September 20, 2015

Sisi lain KEA FARM @ Cameron Highlands



Jika anda mencari sisi yang sedikit berbeza di Kea Farm, saya mencadangkan anda melihat permandangan dari jauh perkampungan atau penempatan penduduk di KEA FARM yang bagi saya agak menarik kerana dibina dicerun bukit dengan dikelilingi kebun-kebun sayur. 

Jika anda pernah menonton Filem 'The Journey' di sinilah pengambaran utama dilakukan dengan suasana kebun sayur sekitarnya. 

Apa yang anda boleh lakukan, bawa Kamera dan berjalan kaki sekitar ceruk penempatan ini dan hayati sedikit perbezaanya. 


Saya cadangkan anda lakukan dengan kumpulan kecil untuk keselamatan dan jangan terlalu besar yang mengundang pula sangsi dikalangan penduduk. 

Saya pernah melakukanya menaiki basikal dan motorsikal di celahan kebun sayur. Sambil berhenti seketika saya akan bersembang dengan pekerja kebun sayur yang terdiri daripada warga asing dan ada juga yang tempatan.

Mereka mesra menerima saya dan tidak kisah jika saya mengambil gambar sekitarnya.

penempatan ini bagi saya agak unik berbanding penempatan lain di Cameron Highlands
Jadi anda boleh lakukannya jika inilah sedikit perbezaan yang anda cari selain sekadar membeli sayuran di KEA FARM. 

Selamat mencuba.


No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock